Analyzování stránek vychází z návštěvnosti a monitorování chování návštěvníků na webu a kontrola reklamních kampaní. Pro tyto účely slouží služba Google Analytics, která využívá měřícího kódu umístěného na webových stránkách k analyzování návštěvnosti. Vytvoření on-line strategie založené na důkazech patří mezí nejúčinnější marketingové strategie, které internet nabízí.
Co dále jde zjistit?
Chování návštěvníků neboli potencionálních zákazníků se stává cennou informací. Analýzou lze zjistit za určité období, jak vysoká byla návštěvnost webu a to včetně demografických údajů, počet stránek na návštěvu, průměrné doby návštěvy a v neposlední řadě také nejčastější klíčová slova, které byly zadány do vyhledávače před návštěvnou webové stránky. Komplexně se dá říci, že Google Analytics nabízí tolik kvantitativních dat, že nastavení této služby je natolik sofistikované, aby filtrování jen těch potřebných dat bylo přizpůsobené sledovaným cílům a přehledům, že tuto webovou analytiku mnohé firmy a instituce přenechávají vyškoleným odborníkům, kteří dokážou získané data převést do jednoduchého kvalitativního přehledu.
Jak mohu zjistit návštěvnost u jakýchkoliv webových stránek?
Ne každý má možnost vložit měřící kód na webové stránky, především v momentě, kdy k nim nemáte přístup a chcete jen zjistit, jak moc jsou navštěvované a je jedno, jestli to je vaše konkurence nebo ze zvědavosti, protože tam chcete umístit reklamu. Stačí vygooglovat stránku Similarweb a tam orientačně zjistíte potřebné informace. Tyto informace o návštěvnosti sice nejsou úplně přesné, ale daný trend návštěvnosti jde dobře odhadnout. Často to využívají marketingoví specialisté, protože si udělají dobrou představu o konkurenčních webových stránkách a dokážou tomu připravit vlastní marketingovou strategii od optimalizace webových stránek až po reklamní kampaně či Facebook marketing.