Eshopy jsou tradičním místem, kde uživatelé na internetu hledají zboží. Často zboží za levnější peníz než v kamenných obchodech či zboží v zahraničních obchodem, které se třeba u nás vůbec nenabízí.
Je proto zřejmé, že obchodníci se často, pokud již tuto otázku dávno nemají vyřešenou, zaměřují právě na budování internetové obchodní infrastruktury – tedy na eshopy. Tvorba e-shopů vypadá jako primitivní záležitost, kvalitní eshop a jeho implementace však žádá pravé odborníky a hlavně zkušenosti, stejně tak jako celá související kategorie pojmenovaná internetový marketing.
Vytvoření internetového obchodu je třeba rozdělit do několika úrovní. Nejprve je nutno obchodně promyslet, jaký sortiment na internetu nabídnout a zároveň osondovat konkurenci, abychom věděli, jaké ceny musíme zvolit a tudíž i jaký rabat nám takový prodej přinese.
Dále je již vhodné obrátit se na odborníky. Ti jednak musí vytvořit vzhled celé internetové obchodní aplikace – tzv. webdesign. Vzhled často rozhoduje i o náladě zákazníka celým obchodem procházet a vybírat zboží.
U profesionálních firem můžete narazit na 2 přístupy. Jedni využívají tzv. krabicových řešení – tedy obchodů, které jsou připraveny univerzálně pro širokou skupinu uživatelů. Taková řešení jsou v prvopočátku levnější, ve výsledku se však na drobných úpravách podle potřeb mohou podstatně prodražit.
Optimálním přístupem jsou internetové obchody na míru. Firma, tvořící obchod na míru, zapracuje do nákupního cyklu veškeré anomálie a specifika vašeho sortimentu a návštěvníkům se tam bude zboží vybírat a nakupovat přirozeně v navazujících a souvisejících krocích. Zpočátku mírně vyšší investice se téměř okamžitě vrací na efektivitě a množství objednávek, které eshop získá.